Tuesday, August 4, 2015

Megszülte a kicsit?Azonnal készítessen szalonfrizurát!

p vp William Dyce Madonna and Child
Fél éves gyerekkel már könnyebb pózolni, ahogy eleink is tették
Új trend terjed Amerikában. Mikor a szülésre készülő kismama becsekkol a kórházba, nemcsak a szülőorvossal és a szülésznővel konzultál. Egyből intéz magának egy hajsütővassal lesben álló fodrászt is és egy sminkest, hogy az első képek a babával ne egy elcsigázott, zilált zsíros hajú, bevérzett szemű, smink nélküli natúr anyukával készüljenek el, hanem a Facebook közönsége egyből egy csinos anyukát láthasson. A szolíd smink és loknis haj szinte kötelező elem lesz.

Az egyik kórház szülészetén dolgozó nővérkének egész listája van szépészeti szakemberekből a munkahelyi telefonján, ha valaki esetleg a kórházban döntene a szolgáltatás mellett.
Egyelőre 5-10 anyuka veszi havonta igénybe ezeket a szolgáltatásokat, de egyre többen döntenek amellett, hogy a szülés utáni órákban rendbeszedetten pózoljanak a bébivel.
 Az anyukák tipikusan nem két órás munkával elérhető hajcsodákra vágynak, csak egy rövid hajvasalós vagy hajsütővasas hajformázásra, és egy viszonylag yorsan elkészíthető sminkre.Ennek ellenére, hogy mondjuk a hajformázás maximum egy kevés hajhabot és spriccelt vizet esetleg száraz sampont igényel, igen csak drága mulatság a szülés utáni szépítkezés a kórházban, 50 dollártól akár 700 dollárig is terjedhet, attól függ, hogy melyik szalon küldi oda a fodrász munkatársát.
A gyors szépítkezés a nők számára pszichésen is jó, mert ha belenéznek a tükörbe nem egy meggyötört arc néz rájuk vissza, hanem egy csinos.

Bizonyosan fontosak ezek a dolgok. Én még a Facebook-korszak előtt szültem (szerencsére), szóval fogjam be a számat, és tegyem zárójelbe amit gondolok.
(Ahogy így visszagondolok saját kinti szülésemre (ahol még a közelben sem volt szépítő szakember), való igaz, hogy azon a kb. kettő képen, amin én szerepelek és nem az újszülött, egy elég randa, kövér, elgyötört arcú nőszemély néz vissza. De valahogy ezekben a napokban ez volt a leglényegtelenebb dolog, és ha fotóztunk is, elsősorban a gyereket fényképeztük. A fényképezésen helyett jóval fontosabb volt a gyerek teljes ellátása mellett az, hogy mondjuk eljussak fürödni, vagy beinduljon a tejem.Szóval szerintem ez az üzlet elsősorban az amúgy is mindig önmagukkal foglalkozó, második hónapban már konditeremben személyi edzővel ugráló, első perctől babyszittert fogadó rétegre épül.
Egy átlag anyukának, főleg, ha külföldön van, és nincs semmi segítsége kb fél év után jut eszébe, hogy a kitérdesedett tréningnadrág helyett most már talán valami mást kéne hordani. Addig ugyanis örül, ha eldőlhet aludni, tréninggatyástul.)

Forrás: http://www.nytimes.com/

3 comments:

  1. A zárójelben foglaltakban ott a lényeg. Mikor én szültem (épp ma van 18 éve) akkor még nem volt divat a kórházban való fotózkodás. Jó pénzért meg lehetett kérni a nővérkéket hogy 1 azaz egy darab polaroid képet kattintsanak és ennyi. Így a fiam az első képeken több mint egy hetes. Plusz az a tekercs nem is lett jó mert vacakolt a gép. Szóval rendes képünk ami nem tök homályos az kb. egy hónapos korából van.
    A sminkelésről egy Fable regénybeli mondat jutott eszembe: "És a vérlobot hogy sminkeljem ki a szeméből?" :)) Csak mert én tiszta lila voltam mindenhol, a szememnél kezdődött majd folytatódott az arcon, a nyakon, a dekoltázson át egész a hasamig. Egy flaskányi alapozó nem lett volna elég hogy normálisra sminkeljenek. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem tudom,valahogy nagyon rossz ir'nyba mentunk el. Nem mondom, hogy legyunk igenytelenek ha megszuletik a gyerek, de tenyleg a foton az anyuka megcsinalt szepsege a legfontosabb, es azonnal posztolni is kell?Ez az egesz a Facebook/betegseg miatt van. Ja, az en szeme se volt semmi..hogy masrol ne is beszeljek:)))

      Delete
    2. Hááát, (ha már nosztalgiázunk), én császárral szültem, így alakult, 24 óráig még a fejem sem emelhettem fel az ágyról, és bizony minimum 3 napig hihetetlen erős fájdalmaim voltak, egyedül alig tudtam felkelni is, valójában pont eszembe sem jutott, hogy nézek ki. Rólam sem sok fotó van, bár azért készült a kórházban is, és bár nem vagyok a topon rajtuk, de azok akkor is úgy jók és szépek, ahogy vannak! :-)

      Delete